De jarige Nijntje siert dit jaar de postzegels van de Kinderpostzegelactie. De keuze viel op het bekende konijntje, omdat tekenaar Dick Bruna het figuurtje precies 65 jaar geleden voor het eerst op papier zette. Sindsdien zijn van Nijntje vele tientallen boekjes verschenen, die over de hele wereld worden (voor)gelezen.
Gerelateerde artikelen
‘Geef een veilig thuis’
Het actiethema voor dit jaar is ‘Geef een veilig thuis’. De opbrengst is bestemd voor de 90.000 kwetsbare kinderen in Nederland die slachtoffer zijn van huiselijk geweld, verwaarlozing, armoede of verslaafde ouders. In het afgelopen voorjaar konden zij door de corona-maatregelen niet naar buiten of school, waardoor hun situatie verder verslechterde. Met de vrolijke Nijntje-postzegels wil de stichting deze
kinderen een warm gevoel van veiligheid geven.
Actie voldoet aan RIVM richtlijnen
Vanaf 23 september kwamen zoals elk jaar weer duizenden basisschoolleerlingen uitgroep 7 en 8 in actie om de Kinderpostzegels en andere producten aan de man te brengen. Ze doen dat volgens de RIVM richtlijnen. Vorig jaar bracht de actie € 8,2 miljoen op. Ter gelegenheid van 65 jaar Nijntje geeft PostNL op 5 oktober ook vijf bijzondere persoonlijke postzegelvellen uit met Nijntje en haar familie en vrienden in de hoofdrol.
Reacties (0)
Schrijf een reactie
(registratie is niet nodig)