Sandd-kerstzegels 2018 van Blokker en Etos - Postzegelblog

Sandd-kerstzegels 2018 van Blokker en Etos

48

Het bekende gezegde ”Door samenwerking sterk’ gaat op na mijn oproep op Postzegelblog naar aanleiding van actuele informatie van Prins over de uitgave van nog meer kerstzegelemissies. Hartelijk dank daarvoor.
In samenwerking met Sandd worden deze kerstzegels uitgegeven.

Sandd-kerstzegels 2018: twintig Blokker-kerstzegels als Goede Doelenzegels

Sandd-kerstzegels 2018 - Blokker

1. Thé Tjong-Khing 

Het Blokker-kerstzegelvel telt vijf verschillende afbeeldingen, die ontworpen zijn door de bekroonde kinderboekenschrijver en illustrator Thé Tjong-Khing . Op de informatieve achterkant van dit vel staat: “Speciaal voor Blokker en Sandd heeft Thé Tjong-Kingh (moet Thé Tjong-Khing zijn) sfeervolle kerstzegels ontworpen.” Hieruit kan als nieuwtje opgemaakt worden dat (ondanks stijlverschil) de Sandd-kerstzegels door dezelfde 85-jarige ontwerper zijn getekend.

2. Vijf tekeningen

De vijf tekeningen van de illustrator stralen de komst van een plezierig opgewekte kerstviering uit door kleur en levendigheid:

  • Een opgewekte, omhoog springende en huppelende sneeuwman met kerstmuts.
  • Een kerstman lopend, een geweldig grote stapel cadeautjes torsend.
  • Een kerstboom fantasierijk versierd met kleurige kousen en lichtjes.
  • Een ‘aangekleed’ hert met sjaal om hals, sokken/kousen aan poten en windsel om staart.
  • Een vliegende engel met kerstmuts blazend op een hoorn.

3. Sandd-brievenbussen

De Blokker-kerstpost kan gepost worden in de tijdelijk geplaatste Sandd-brievenbussen in de Blokker-winkels en elders aanwezige Sandd-brievenbussen.

4. Steun aan Pink Ribbon

Blokker steunt het borstkankeronderzoek van Pink Ribbon met 25 eurocent per vel.

Sandd-kerstzegels 2018: tien Etos-kerstzegels als Goede Doelenzegels

Sandd-kerstzegels 2018 - Etos

1. 10 identieke afbeeldingen

Het Etos-kerstzegelvel telt tien dezelfde postzegelafbeeldingen. De naam van de ontwerper is niet op de achterkant van het vel vermeld.

2. Typografische afbeelding

Afgezien van het Pink Ribbon-logo een typografisch uitgevoerde postzegelafbeelding.


3. Sandd-brievenbussen

De Etos-kerstpost kan gepost worden in de tijdelijk geplaatste Sandd-brievenbussen in de Etos-winkels en elders aanwezige Sandd-brievenbussen.

4. Steun aan Pink Ribbon

Ook Etos steunt het borstkankeronderzoek van Pink Ribbon met 10 eurocent per vel

Beschrijving afbeeldingen Sandd-kerstzegels

Het overeenkomstige van de twintig Sandd-kerstzegels is de aanwezigheid van een Pink Ribbon-logo en de teksten ‘vijftig cent’ en ‘sandd’.

Sandd-kerstzegel - Pink Ribbon Sandd-kerstzegel - Pink Ribbon

Sandd-kerstzegel - Pink Ribbon Sandd-kerstzegel - Pink Ribbon

Sandd-kerstzegel - Pink Ribbon Sandd-kerstzegel - Pink Ribbon

  1. Stralende ster [zegel 1, 6, 11 & 16].
  2. Lintversiering met strik rondom een denkbeeldig kerstcadeau [zegel 2, 7, 9, 12, 14 & 19].
  3. Geschreven Merry Christmas-tekst [zegel 3 & 8].
  4. Een tot kerstboom gepromoveerde apenboom [zegel 4 & 17].
  5. Drie dennenbomen [zegel 5, 10, 15 & 20].
  6. Drie kerstbomen waarvan twee met een versiering [zegel 13 & 18].

Pink Ribbon

Een op de zeven vrouwen krijgen in ons land de diagnose borstkanker. Dankzij Pink Ribbon worden wetenschappelijke onderzoeken en projecten op het gebied van behandeling en nazorg van borstkanker gefinancierd. Sandd evenals Blokker en Etos ondersteunen middels de uitgave van deze kerstzegel Pink Ribbon graag.

Gratis online postzegelcatalogus

Kijk in onze catalogus voor meer postzegels
Kerst



Nieuwsgierig naar de nieuwste postzegel- en postzegelproducten?

Kijk dan bij Collect Club.

Beoordeel met 1 sterBeoordeel met 2 sterrenBeoordeel met 3 sterrenBeoordeel met 4 sterrenBeoordeel met 5 sterren (8 stemmen, gemiddeld: 3,25 uit 5)
Laden...
PrintSchrijf een reactie

Bate Hylkema schrijft vanaf 1980 artikelen over filatelie en woont in het Friese Beetsterzwaag.

Reacties (48) Schrijf een reactie

  • bate hylkema op 18 november 2018 om 09:16

    Op de Sandd-kerstzegel staat meer dan dat ik aanvankelijk meende te ontdekken.
    * De onderkant van iedere postzegel en van het postzegelvel suggereert de gebogen lijn met een wit gestippelde kleurovergang de aanwezigheid van sneeuw.
    * Rechts van het woord ‘cent’ is een rudimentaire aanwezigheid van een vlot opgezette en ‘gekraste’ kerstboom te ontdekken.
    Prachtige aanvullingen!

  • aadb op 18 november 2018 om 20:39

    tsja mooie boel ik heb nogal wat kennissen in het buitenland maar helaas waar dit blog overloopt van reclame voor postbedrijf sandd dat alleen de krenten uit de pap wil bezorgen zo vind ik nergens de voorwaarden terug over de bezorging ,en wordt de vraag niet beantwoord hoeveel de waarde is nadat de periode afgelopen is .0,50 en hoeveel moet men dan bijplakken want kleine waarde kent men dacht ik niet .
    Of te wel waar moet men met de restanten heen???.Elke zegel die verkocht wordt mag zich verheugen op een waarde daling en de 1 en tekstzegels van Postnl worden steeds meer waard zo kon je een aantal jaren terug al voor 0,44 terecht bij Postnl tel uit je postzegel winst .Bij elke afname bij de z.g concurrent help men mee aan de volgende prijs verhoging bij Postnl, een eindeloos verhaal met alleen verliezers .Het is te hopen dat de album makers het nalaten om ook maar iets te verzinnen om deze ongedekte plaatjes handel een halt toe te roepen
    Zoals ik al eerder stelde met de intrede van de persoonlijke zegels snijd het mes aan 2 en meer kanten verzamelwaardig met landelijke en internationale dekking,makkelijk verhandelbaar in tegenstelling tot de Sandd deze zegels worden geweerd op grote tentoonstellingen in binnen en buitenland Kort om bezint eer u begint als het ook om de knikkers gaat .

  • Prins op 19 november 2018 om 15:26

    Tip voor @aadb:

    Op de website http://www.sandd.nl/webshop/ worden heel veel vragen over de Sandd- kerstzegels en hun bezorgvoorwaarden beantwoord.

    Over verzending naar buitenlandse kennissen is de genoemde webshoppagina erg duidelijk.
    Onderaan staan de meest gestelde vragen over de Sandd-kerstzegels, die zich uitvouwen tot heel palet aan informatie als je erop klikt.

    Onder de kop “Hoeveel kerstzegels moet ik gebruiken?” vind je dan letterlijk:
    “De Sandd Kerstzegel is alleen te gebruiken voor post van 0 tot 50 gram. Wil je naar het buitenland verzenden? Plak voor bezorging binnen Europa 2 zegels op het poststuk en buiten Europa 3 zegels.”

    Dat is duidelijk.

    Binnen Europa is dit goedkoper dan PostNL:

    2 x 0,50 = 1,00 1,40 = “1-Internationaal”

    Voor bedrijven is de Sandd-kerstzegel goedkoper (41,3 eurocent per stuk), omdat er tussen bedrijven onderling geen btw-overdracht plaatsvindt. Dan is ook buiten-Europese kerstpost voordeliger:

    3 x 0,413 = 1,239 < 1,40 = "1-Internationaal".

  • Franc Rossi op 19 november 2018 om 17:32

    En Aad als het om de knikkers gaat kun je restant kerstzegels bewaren tot volgend jaar. (Zie webadres dat Prins noemt.) Je kunt ook, zoals velen voor je, stoppen met kaarten en alles via de mail. Ook dat is bereikt met de zonodige privatisering en concurrentie.
    En wat het verzamelen betreft, doet iedereen toch wat hij leuk vindt met of zonder Sandd!
    Ik vind het soms ook raar dat op beurzen bij de PostNL mensen nieuwe frankeergeldige postzegels kopen en ter plekke afstempelen. Ook hier geldt dat je moet doen wat je leuk vind en plezier aan beleefd. Maar als het om de knikkers gaat. ………….

  • Randy Koo op 19 november 2018 om 21:56

    Expo’s nu te zien van Thé Tjong-Khing:

    https://www.kinderboekenmuseum.nl/ontdek-en-beleef/tentoonstelling/11/the-tjong-khing

    https://architectuurhaarlem.nl/activiteit/veni-vidi-vinci-ik-kwam-ik-zag-da-vinci

  • Roel de Vries op 1 december 2018 om 10:46

    Kunnen de overgebleven zegels van afgelopen
    Seizoen nu gewoon weer gebruikt worden ?

  • Prins op 1 december 2018 om 11:08

    Het antwoord via de website van de webshop van Sandd is: Ja, je mag de kerstzegels van vorig jaar ook weer gebruiken voor de verzending van kerstpost.

  • Eef op 2 december 2018 om 22:40

    Blokker medewerkster dat ik de postzegels het jaar er op NIET meer kon gebruiken …Nu kan het dus wel ..TOP.

  • Eef op 2 december 2018 om 22:43

    De medewerkster van de Blokker vertelde mijn vorig jaar dat ik de kerstzegels NIET meer kon gebruiken het jaar d’r op …Nu staat er dat het wel zo is …djw voor de info .

  • aadb op 7 december 2018 om 21:50

    Tja en daar gaan we weer maandblad filatelie ontvangen waarin de mededeling nadat ze tig en tig jaren bezorgt te zijn door de PTT-Postnl gaat men omwille van de kosten over naar >>>>> de naam schrijf ik niet omdat ik al beroert wordt van een organisatie die (moet) concurreren met Postnl omwille van wat????
    Hoe halen de makers van Filatelie het in hun hoofd om Postnl vaarwel te zeggen en op deze manier mee te werken aan de volgende prijs verhoging van Postnl die er natuurlijk aan komt Hoe ver wil men gaan om ons blad om zeep te helpen door de meest trouwe bondgenoot in jaren aan de kant te zetten ..wordt vervolgt

  • paulv op 8 december 2018 om 23:21

    Zijn de zegels van Sandd ook nog geldig in een geconsolideerde postmarkt?
    Dat is, als er eindelijk weer gewoon één nationaal postbedrijf is. En die elkaar dan dus niet meer op tarief en arbeidsvoorwaarden in een race naar de bodem kapot concurreren.

  • Voortman op 17 december 2018 om 11:23

    Wat als ik toch in oranje brievenbus heb gegooid.worden kerstkaarten dan niet bezorgd?of duurt het wat langer dan twee dagen?

  • aadb op 17 december 2018 om 11:44

    Paulv heeft het begrepen nu de heren van het filatelistische maandblad nog.!!!!!

  • aadb op 17 december 2018 om 11:49

    Het is te hopen dat de in de oranje Postnl brievenbus wat langer weg blijven immers minder willen betalen houd in minder ach vul maar in kwaliteit -service-onderbetaling (uitbuiting) etc etc etc .

  • Pieter op 21 december 2018 om 17:43

    Herna Verhagen heeft weer voor 4 jaar bijgetekend, met 2,5 miljoen salaris per jaar en 140 miljoen winst over de ruggen van de afgeknepen postbodes, pakketbezorgers en sorteerders heen, maar over de feestende aandeelhouders hoor je AADB niet…

  • aadb op 21 december 2018 om 18:28

    Ach Pieter denk je dat ze bij…. geen feest vieren over de ruggen van de huisvrouw ,afgekeurde medemens en allochtonen kom kom waar heb je het over .Beloningen zoals bij Postnl gaan ook alle perken te buiten maar is een heel andere discussie .Bij het voormalige staatsbedrijf was dat geenszins aan de orde maar de z.g vrije markt die er zo nodig moest komen is daar de oorzaak van Al met al met dat onzinnig gedoe is de arbeider in beide gevallen het slachtoffer en dat zie je overal om je heen gebeuren weg met de pensioenen,de vaste banen en leve de flex werkers dat is het motto van de huidige politiek ..Prettige feestdagen en een goed nieuw filatelistisch jaar .

  • Madeleine Cuperus op 26 december 2018 om 10:43

    Och dacht ik, laat ik eens met Sand in zee gaan. Heb zo’n 100 kaarten te versturen. Scheelt toch in de portemonnaies.
    Doe mijn kaarten 18 dec, in de bus bij Blokker.
    Wat schetst mijn verbazing.? Niemand heeft met de Kerst zijn of haar kaart ontvangen. Liggen dus nog ergens.
    Ja wat doe ik het volgende jaar?
    3x raden.

  • maria olislages op 27 december 2018 om 12:03

    100 kaarten verstuurd!!!
    met kerstzegels van SANDD.
    TEVENS VOOR EEN GOED DOEL!!!!
    ER IS NOG GEEN EEN KAART AANGEKOMEN!!
    BIJ ETOS IN DE BUS GEDAAN 16 DEC.
    WAT DENKEN JULLIE? DUS NOOIT MEER.

  • Prins op 27 december 2018 om 12:28

    Bij mij is het wel goed gegaan met de kaarten met de kerstzegels van Sandd.

  • aadb op 27 december 2018 om 12:43

    Allicht zal er iemand te vinden zijn waar het wel goed gegaan is ,erg genoeg kan men verwachten dat men er volgende jaar weer intrapt onder het mom goed doel (controle ) en oeverloze reclame van zich noemende filatelistische maandblad
    Goede jaar wisseling en een goed filatelistische jaar toegewenst voor alle lezers van het blog e.a
    Aadb

  • Pieter op 27 december 2018 om 22:41

    Hier is het ook goed gegaan met sandd, nooit klachten, post van Sandd zit altijd al om 10:00 in de bus, PostNL vaak pas om 16:00.

    Niet teveel naar AADB luisteren, die heeft iets tegen Sandd en praat alles van PostNL goed…

  • aadb op 27 december 2018 om 23:18

    Conclusie:
    De Kerstzegels van Sandd zijn weliswaar goedkoper, maar daar staat tegenover dat de overgebleven zegels niet met bijfrankering kunnen worden gebruikt voor andere post.
    Bij PostNL kun je de overgebleven zegels voor andere post wel met bijfrankering gebruiken.
    Sandd bezorgt op dinsdag en vrijdag terwijl PostNL vijf bezorgdagen per week hanteert.
    En zo simpel is het beter ,sneller-betrouwbaarder en af en toe een kadootje (fabeltjes krant ) (kaartenhouder)en bij de enorme berg te verzenden post tigx meer dan die andere krentenpikkers zal er ook hier weleens wat mis gaan .En Pieter ik praat niets goed maar constateer!!

  • Rooijakkers op 3 januari 2019 om 21:33

    2 Vellen ter waarde van 20 Euro gekocht ruin voor kerst zoals jullie zelf aangegeven hebben
    Zijn bezorgt op 4 jan
    Ik wil mijn 20 euro terug

  • aadb op 3 januari 2019 om 23:02

    De beste wensen beste mensen voor 2019
    met meteen maar de vraag waarom koopt iemand toch geen versanddzegels(lees geen verzendzegels) nadat er op 18-11-18 al over geschreven is ,toch geen stukje wat oproept tot snel die zegels halen .Maar goed leergeld betaald en er zal allicht iemand te vinden zijn waar het goed gegaan is .

  • jaap termes op 4 januari 2019 om 21:40

    Verstuur alles per Sannd en er komt niets meer aan.
    Maandblad Filatelie nu nog niet in huis….
    Wel betalen en geen bezorging!
    Doet Sannd nu ook in OUD PAPIER ?
    Een goed begin voor 2019.

    gr
    Jaap

  • paulv op 4 januari 2019 om 22:23

    @Jaap,
    ook hier op vrijdagavond mijn favoriete postzegeltijdschrift niet in de brievenbus. En de sanddbezorg(st)er heeft vandaag wel een gewone brief bezorgd.
    Een beroerde start van het bezorgseizoen, hopelijk wel de 2e dinsdag v/d maand dan maar.

  • jaap termes op 4 januari 2019 om 22:53

    Paul,
    Even afwachten maar tot dinsdag. Maar in het verleden is er heel veel fout gegaan met Sannd! In 2017 3x geen maandblad filatelie en ander e abo’s.
    Het ging goed fout met de medische enveloppe voor het maag-darm onderzoek.
    gr Jaap

  • Cees op 5 januari 2019 om 10:36

    Blad ‘Filatelie’ niet ontvangen. Dus maar wachten tot aanstaande dinsdag?

  • aadb op 5 januari 2019 om 11:51

    tja maaaaaaaaaaaaaaaaaar we zijn wel goedkoper uit .
    Wat bezield de verantwoordelijke bij het maandblad om zo,n stap te maken zonder enig onderzoek met alleen verliezers.
    Hebben de leden erom gevraagd ???

    Wat was er fout bij Postnl de prijs ?die ook lager ligt dan de particuliere verzender
    Waarom zie ik nog geen enkele reactie van de mensen die dit doorgedrukt hebben !Het is te hopen dat er geen langdurige contracten afgesloten zijn .En ja Pieter vooral niet luisteren hoor !!

  • paulv op 6 januari 2019 om 17:13

    zaterdagmiddag is de sandd-bezorg(st)er wéér langsgeweest. En heeft deze niet-officiële bezorgdag een tijdschrift bezorgd, het was de derde sandd-bezorgdag deze week. Maar helaas wel een ander magazine in mijn bus dan Filatelie. Vol verwachting klopt mijn hart…

  • Pieter op 6 januari 2019 om 17:16

    Hier is filatelie ook niet geweest, zal wel verband houden met de aanlevering ivm de feestdagen vorige week.

    @AADB: je zegt steeds hetzelfde, iets met en kras op de plaat waarachter de naald blijft haken, dus reageren heeft weinig zin.

    Overigens heb ik noch belangen of betrokkenheid bij Filatelie, PostNL of Sandd…

  • aadb op 6 januari 2019 om 18:04

    Ach ja heb ik belang bij Postnl ja zeker wel voor 99% tevreden met de bezorging van mij pakketjes en brieven onze Pieter niet die maakt het niet uit hoe ,waar en wanneer zijn post komt hij is dik tevreden .
    Lees ik in een eerdere bijdrage 2 dagen bezorgen van post en lees zelfs dat er ,s morgens om 10 uur al post in de bus kwam van ……. maar misschien was het de post van de vorige dag wel !!Je kan in de huidige tijd niet volstaan met 2 bezorgdagen het is alsof het openbaar vervoer 1x per week rijd .
    Ja en dan de plaat die ik afspeel steeds het zelfde verhaal zoals andere schrijven dat …..zo goed en lekker goedkoop is en ik dat niet vind zolang zal die plaat ook wel blijven hangen Zie het als de buckler van Youp ……lijkt erop maar kan niet tippen aan de enige echte !
    .

  • Piet op 6 januari 2019 om 20:40

    Voor mij zijn PostNL en Sandd twee dezelfde partijen. Het ligt er gewoon aan wie de bezorging op je adres doet.
    Is het een gepensioneerde of een huisvrouw met kinderen.Tijdens de schoolvakanties loopt zeer veel anders.
    Hoe zou het toch komen???? HAAST hebben is het sleutelwoord, denk ik.
    Ben benieuwd wie er over me heen gaat vallen??????????????????????????

  • aadb op 6 januari 2019 om 21:17

    Piet zouden de ….. bezorgers niet gewoon mensen zijn die dit als hobby pure noodzaak of bijverdienste doen in tegenstelling tot Postnl medewerkers die merendeel in loondienst zijn en zo niet parttimers voor eigen rekening met alle risico die ze lopen .We moeten gewoon van die onzinnige aan geprate /opgelegde concurrentie af .Zoals al eerder geschreven draait de plaat weer waarop staat concurrentie gaat altijd ten kostte van kwaliteit-beloning etc

  • Hans van den Berg op 6 januari 2019 om 21:44

    Allereerst vergeten mensen dat Sandd maar 2 x per week bezorgd. Als je uitgaat van het feit dat kerstpost wordt gezien als “niet urgent” en daarbij optelt dat Sandd bezorgers te kort komt, ra ra waarom zouden je kaarten via Sandd dan op tijd komen?

    Veel kerstkaarten met Sandd zegels werden uiteindelijk daarom door postnl bezorgd.
    Overigens is de betaling bij Sandd en postnl hetzelfde omdat door de overheid is bepaald dat niet meer per stuk/gewicht wordt betaald maar gewoon een uurloon, aanvullend tot minimum inkomen (AADB) dus er is geen verschil meer. Ook is er een afspraak van postnl met Sandd dat post die door Sandd niet bezorgd kan worden of retour gaat naar Sandd, via postnl bezorgd wordt. Dat wordt gewoon onderling verrekend. Kortom, postnl bezorgd 5 x per week en bijv op 24 december werd extra bezorgd. Sandd bezorgd 2 x en dus werd in de week van kerst zowel als oud en nieuw slechts 1 x bezorgd. Conclusie? …….

  • Hans van den Berg op 6 januari 2019 om 21:49

    Nog even: Sandd wijken hebben vaak een kleine stapel post die de avond ervoor geleverd wordt en dan door de bezorger zelf gesorteerd wordt.
    Postnl sorteert in de nacht en vroege ochtend.
    Bezorgtijd is altijd tussen 8-5 (verplicht zelfs voor 5. behalve bij tropenrooster, dan tot 8 avond.
    Post wordt geleverd aan depots op verschillende tijdstippen. Drukke dagen di/do/za bij de een om 9 de ander om half elf. tweede deel om 12 of 13, dus daar hangt de bezorgtijd mede van af.

  • aadb op 6 januari 2019 om 22:05

    Conclusie zoek het dus niet in de beloning maar in de kwaliteit ,nu dat bewijs is geleverd zie bovenstaande reactie,s .goedkoop is duur koop .

  • J van der Aa op 7 januari 2019 om 20:38

    Wij wilden een goed doel zeker steunen.
    Onze kerstkaarten(55stuks) ruim op tijd gestuurd 15 dec.
    Maar nu op 7 jan, 2019 is de eerste aangekomen.
    Hoe is dit nu toch mogelijk.
    We hebben ook een kaart naar Spanje gestuurd met een normale postzegel en deze was op 22 dec. aangekomen.

  • aadb op 7 januari 2019 om 21:19

    Op verzoek draai ik voorlopig niet mijn favoriete plaatje af bovenstaande bijdrage spreekt voor zich ..Treurige zaak en ach het goede doel wat er aan vast zit/zat daar zou ik wel eens cijfers van willen zien.
    Wanneer valt mijn favoriete postzegelblad Filatelie in de bus ????

  • Piet op 7 januari 2019 om 22:25

    @ J van der Aa. Uw vraag: Hoe is dit nu toch mogelijk.
    Wanneer mijn geheugen me niet in de steek laat is de procedure dat chauffeurs van DHL de “bussen” bij Blokker/Etos leeg maken en afleveren bij Sandd.
    Maar die zijn niet (goed) geïnformeerd over de adressen OF zij vonden zelf dat ze het te druk hadden met het afleveren van de pakketten voor Kerst.
    Een andere mogelijkheid is ook nog dat de betaling voor dit soort werk “achterwege bleef”. SANDD moet eens reageren. Het wordt hoog tijd!!!!!

  • jaap termes op 8 januari 2019 om 10:22

    Maandag mogren 7 januari rond 11 uur is maandblad filatelie bezorgt. Met de auto nog wel.
    Afgestempeld 31 december.
    Heeft Filatelie aandelen bij Sannd ? Wat wordt Sannd gepromoot en gekieteld met al het nieuws. Nu de kerstpost nog .Laten ze maar eens meer tijd aan bezorging doen.

  • bate hylkema op 8 januari 2019 om 20:59

    Sandd, bedankt!
    Het maandblad Filatelie heb ik vandaag op de namiddag op de deurmat gevonden. Mooi zo!

  • Conny Schoof op 15 januari 2019 om 15:29

    De December post naar familie en vrienden is op 11 december gepost bij Blokker in het W.E.C in Purmerend en kreeg vandaag nog een reactie van een vriendin dat de kaart gisteren bezorgd was ! De meeste kaarten zijn 9 – 10 dagen onderweg geweest ! U begrijpt voor mij geen Sandd zegels meer .Wat is de oorzaak van dit falen ?Ik zie uw reactie tegemoet Vr.Groet

  • aadb op 15 januari 2019 om 15:40

    Mooi stuk over de falende…..van de KNBF
    ………. herkent zich er niet in nadat alle problemen waren aangekaart en dan te weten dat maandblad filatelie een contract van 2 jaar heeft afgesloten !!
    Je verwacht toch van de verantwoordelijke een soort van excuses maar verre van dat Gewoon een verhaal van wij herkennen ons daar niet in je valt toch van je stoel als je dit leest Maar goed post bezorgen door …..is een uit de hand gelopen hobby die helaas door een handje vol medestanders op handen wordt gedragen maar ook deze komen wel van de koude kermis thuis kwestie van tijd

  • aadb op 15 januari 2019 om 15:47

    Klanten: postbezorging Sandd is een zootje

    Het regent klachten over de postbezorging van Sandd. De kleine concurrent van PostNL lanceerde vorig jaar met succes een goedkope eigen postzegel, maar veel brieven komen volgens klanten niet of te laat aan. Arnold van der Maas uit Zierikzee baalt als een stekker. Hij en zijn vrouw Esmeralda wilden deze maand de geboorte van hun zoon Luuk met familie en vrienden delen. De tachtig geboortekaartjes verstuurde hij via Sandd. ,,Hun postzegel is beduidend goedkoper dan de zegels van PostNL, op zoveel kaarten scheelt dat een flink bedrag.” Twee weken later bleek geen van de geboortekaartjes aangekomen. Waar ze gebleven zijn? ,,Dat weet Sandd niet. Na lang aandringen hebben ze me inmiddels toegezegd de kosten te vergoeden.” Ook Sylvia Romeling probeerde Sandd uit. ,,De eerste keer kaarten met Sandd verstuurd, maar ook de laatste keer,” klaagt ze op de officiële Facebook-pagina van het bedrijf, waar tientallen klachten te vinden zijn. ,,Een week geleden gepost, maar nog nergens aan gekomen. Lekkere service!!” Van de 35 kaarten die Stefan Dekkinga 6 december verzond zijn er slechts twee bezorgd. ,,Wat een klote bedrijf,” reageert hij. Bij Bertien zijn tachtig procent van de kerstkaarten niet aangekomen. ,,Ligt dit ergens in een sloot? Container? Oud papier?” Klanten klagen niet alleen over de bezorging. Ook de overvolle postbakken bij diverse Sanddpostpunten wekken ergernis. De vraag is uiteraard of alle klachten incidenten betreffen. Vorige maand haalde Sandd ook negatief het nieuws omdat medische post met de uitslag van bevolkingsonderzoeken regelmatig kwijtraakt in Twente. Sandd, een samentrekking van Sort and Deliver, bezorgt al sinds 1999 post voor bedrijven en bezit inmiddels een kwart van de zakelijke markt. Sinds vorig jaar concurreert het ook bij de gewone briefpost met PostNL. Dat doet het dankzij een eigen postzegel van slechts 60 cent. In december ligt de prijs nóg 10 cent lager. Sandd is daarmee veel voordeliger dan PostNL, waarvan de zegels normaliter 83 cent kosten (met kerst 78 cent). In ruil voor dat forse prijsverschil moeten Sandd-klanten genoegen nemen met slechts twee bezorgdagen. Waar PostNL vijf dagen in de week brieven en kaarten aflevert, bezorgt de kleine concurrent enkel dinsdag en vrijdag. Dat lijken veel Nederlanders echter geen probleem te vinden. Vorig jaar verkocht Sandd naar eigen zeggen minstens 12 miljoen zegels.

    Volgens de Nederlandse Vereniging van Poststukken- en Poststempels Verzamelaars (Po&Po) is de slechte bezorging geen uitzondering. Leden verstuurden vanaf augustus diverse malen een serie brieven via Sandd, vanaf diverse plekken in Nederland. ,,Het resultaat was verbijsterend,” stelt secretaris Ernst Flentge. ,,Meer dan de helft is nooit afgeleverd.” Brieven die wél op de deurmat belandden, deden er soms een maand over. ,,Al met al mag Sandd flink goedkoper zijn, als je de post vaker moet versturen ben je alsnog duurder uit.”

    Ook bij de FNV zijn signalen binnengekomen dat Sandd slecht bezorgt. ,,Ik hoor van mijn leden dat de arbeidsethos van Sandd-medewerkers minder is,” zegt vakbondsbestuurder Etiënne Haneveld. ,,Nu het overgrote deel van hen bij PostNL werkt, zal dat deels kinnesinne zijn.” Tegelijk zou het hem niet verbazen. De FNV wijst er op dat PostNL door de overheid is aangewezen als officiële postbezorger. ,,Het moet aan allerlei wettelijke voorwaarden voldoen en wordt streng gecontroleerd. Sandd kent dergelijke overheidscontroles niet.”

    Daarbij zijn de arbeidsvoorwaarden van Sandd minder, stelt Haneveld. Zo eist de FNV al jaren dat het bedrijf cao-loon betaalt, net als PostNL. ,,Capabele medewerkers zullen eerder geneigd zijn voor PostNL zullen kiezen.” De krappe arbeidsmarkt helpt tenslotte eveneens niet mee. Door de florerende economie kunnen zowel Sandd als PostNL nauwelijks medewerkers vinden. ,,Voor de bezorging kan dat nooit goed uitpakken. Het blijft laagbetaald werk, mensen vertrekken zodra ze een beter betaalde job vinden.”

    ©KNBF 2010 http://www.knbf.nl Pagina 14

    Kersverse vader Arnold van der Maas baalt en heeft aan zijn kennismaking met Sandd een kater overgehouden. ,,Sandd zou zo’n mooie concurrent van PostNL kunnen worden, maar dan moeten ze hun zaken echt beter op orde hebben.” De geboortekaartjes voor zoon Luuk heeft hij inmiddels opnieuw verstuurd. Via PostNL. ,,Dat is duurder, maar dan komen ze tenminste wél aan.” (BN De Stem – 181222 – David Bremmer – foto: Corné Sparidaens – foto: Ernst Flentge – secretaris

  • aadb op 15 januari 2019 om 15:53

    Reactie Sandd Postbedrijf Sandd laat in een reactie weten zich niet in het geschetste beeld te herkennen. ,,Natuurlijk is het zeer druk bij de kerstpost, daarom hebben we ook extra capaciteit ingezet op onze klantenservice om optimaal bereikbaar te zijn.” Ondanks het succes claimt Sandd dat de bezorging prima op orde is. ,,Het aantal bezorgklachten ten opzichte van 2017 is sterk gedaald.” Het bedrijf laat de bezorgkwaliteit meermaals per maand checken door oa GfK. De punctualiteit komt in dat onderzoek uit op 97,3 procent, zegt Sandd. Het postbedrijf erkent dat het lastig is medewerkers te vinden. ,,De arbeidsmarkt is inderdaad krap en het verloop onder bezorgers relatief groot.” Met campagnes wordt gepoogd meer mensen te vinden en bestaande bezorgers extra te laten werken. De eigen postzegel en kerstzegel zijn volgens Sandd een groot succes. Exacte cijfers wil het bedrijf niet verstrekken ,,maar ter indicatie: de groei bedraagt 30 procent ten opzichte van 2017.” Nu Sandd vorig jaar 12 miljoen zegels sleet, betekent dit dat het bedrijf er nu een kleine 16 miljoen heeft verkocht.
    Duidelijk is dat Sandd beter is met zegels verkopen dan stukken te bezorgen .

  • Piet op 15 januari 2019 om 16:50

    @AADB

    Het is toch logisch die reactie van Sandd.
    Wanneer je het ophalen van de Post overlaat aan derden (DHL/DPD) en je houdt geen controle dan praat je alleen maar over de post die je bedrijf WEL bereikt en die je vervolgens bezorgt.
    De post die in de “bussen” blijft zitten is toch niet jouw probleem.
    Dat is het probleem van DHL/DPD!!!
    Ik heb te lang in de logistiek gewerkt om er niets van te begrijpen.
    Of ben ik ook een beetje in de war net als ZANDD sorry SANDD!!

  • Ikke op 16 januari 2019 om 19:43

    Fijn ding. Alleen jammer dat al de kaartjes pas medio januarie aankomen. :-(
    En dat terwijl de kaartjes 1,5week voor kerst verstuurd zijn. Deze zouden voor kerst bij de mensen geleverd worden. Maar helaas.
    Laatste keer dat ik dit gedaan heb

Schrijf een reactie

(registratie is niet nodig)