PostNL verrast abonnees met ongevraagde levering zilveren postzegel - Postzegelblog

PostNL verrast abonnees met ongevraagde levering zilveren postzegel

40

Abonnees op Nederlandse postzegels via de Collectclub van PostNL werden deze week of worden binnenkort verrast met een zilveren Troonswisseling postzegel met het aangetekend tarief (€ 7.70).

De ongevraagde levering van deze zegel bij een abonnement is op zijn minst opmerkelijk. De zegel is feitelijk een persoonlijke postzegel met hetzelfde kader als de reeds in 2011 uitgeleverde Piet Hein postzegel (NVPH nummer 2878).

De nu uitgeleverde postzegel staat dan terecht ook niet in het officiële jaarprogramma, er worden geen postzegelmapjes en geen Eerstedag-enveloppen van uitgegeven.

De NVPH neemt dit zegel niet op in de Speciale- en/of Junior catalogus. Wel zal dit zegel, als onderdeel van een reeks, worden opgenomen in de t.z.t. te verschijnen 2e editie van de NVPH catalogus persoonlijke postzegels.

Dit betekent natuurlijk ook dat de meeste NVPH handelaren dit zegel niet aan hun abonnees uit zullen leveren.

In de zending wordt het zegel begeleid met een briefje, waarin aangegeven wordt dat het zegel geen deel uitmaakt van het officiële jaarprogramma en binnen 8 dagen geretourneerd kan worden waarna de  € 7.70 op uw bankrekening wordt geretourneerd.

Gratis online postzegelcatalogus

Kijk in onze catalogus voor meer postzegels
Persoonlijke postzegels



Nieuwsgierig naar de nieuwste postzegel- en postzegelproducten?

Kijk dan bij Collect Club.

Beoordeel met 1 sterBeoordeel met 2 sterrenBeoordeel met 3 sterrenBeoordeel met 4 sterrenBeoordeel met 5 sterren (3 stemmen, gemiddeld: 3,67 uit 5)
Loading...
PrintSchrijf een reactie

Reacties (40) Schrijf een reactie

  • Corne op 17 juni 2013 om 13:38

    Info over ongevraagd toegezonden producten van Consuwijzer (website met praktisch advies van de overheid over uw rechten als consument):

    Hebt u ongevraagd producten ontvangen?
    Soms stuurt een bedrijf u ongevraagd een product, waarvoor u moet betalen. Volgens de wet is dat verboden.
    Hebt u niet om het product gevraagd? Of hebt u geen toestemming gegeven aan het bedrijf om het product op te sturen? Bijvoorbeeld via de telefoon of door een bon op te sturen? Dan bent u niet verplicht om voor het product te betalen. Als het bedrijf wil dat u betaalt, dan moet het bedrijf bewijzen dat u toestemming hebt gegeven.
    U mag het product houden, als u dat wilt. Wilt u het toch terugsturen, dan moet het bedrijf de kosten hiervoor betalen.

    Let op
    Als u het product houdt en hiervoor ook betaalt, dan sluit u een overeenkomst met dat bedrijf. U kunt dan niet meer zomaar van het product af.

    Wat moet u doen als u een product ongevraagd toegestuurd krijgt?
    Eigenlijk hoeft u niets te doen, als u een product ongevraagd toegestuurd krijgt.
    Wilt u toch wat doen? Neem dan contact op met het bedrijf en probeer samen tot een oplossing te komen. Lukt dat niet? Dan kunt u het bedrijf een brief schrijven.

    Wat zet u in uw brief?
    • Dat u geen overeenkomst hebt met het bedrijf
    • Dat het ook de reden is waarom u de rekening niet betaalt
    • Dat het bedrijf moet bewijzen dat u wel een overeenkomst hebt gesloten
    • En dat u een reactie op uw brief wilt voor een bepaalde datum. Let op: de tijd die u het bedrijf geeft moet redelijk zijn.

  • aadb op 17 juni 2013 om 13:45

    @Mooie service van Postnl om de zegel kosteloos op te sturen en ook weer retour neemt als deze niet bevalt .Een soort zichtzending zonder kosten mooier kunnen ze het niet maken .Dat er geen fdc van komt of een vermelding in de NVPH catalogus hoeft geen reden te zijn om hem niet aan te schaffen .Davo geeft separaat een albumblad uit het zou mooi zijn als men dit gratis toevoegt aan het supplement 2013 Waarom gesteld wordt dat NVPH handelaren het zegel waarschijnlijk niet zullen leveren ontgaat mij .De uitlevering is een kwestie van vragen aan de klant of deze wel of niet de zegel willen aanschaffen Dat geldt ook voor niet leden van de NVPH en verenigingen zo simpel is het .Binnenkort kunnen we rondzend boekjes van postnl verwachten leuk uithalen zonder kosten retour zenden en de euro overmaken op het bekende nummer postzegelen wordt toch steeds leuker!!!!!!!!!!!!!!!!

  • Lars op 17 juni 2013 om 14:49

    Zou deze zegel dan ook in de jaarcollectie terechtkomen in december?

  • JHA op 17 juni 2013 om 16:11

    Zilveren postzegel Troonswisseling
    Op 22 april heeft PostNL een zilveren postzegel uitgegeven met een tarief van € 7,70 (aangetekend).
    Deze postzegel komt niet in de Jaarcollectie van PostNL. PostNL zal deze postzegel wel uitleveren samen met de Jaarcollectie waarbij de verzamelaar het recht krijgt om de zegel retour te sturen.
    De zilveren postzegel Troonswisseling zal niet opgenomen worden in het DAVO basissupplement Nederland 2013.
    Er zal echter wel een facultatief blad(en) uitkomen.
    Dit facultatieve supplement zal gelijk met de overige Nederland supplementen 2013 verschijnen.
    ek 25/04/2013

  • Jos van den Bosch op 17 juni 2013 om 17:26

    Als je een abonnement hebt krijg je deze zegel dus ongevraagd toegestuurd. Maar de betaling zal automatisch gebeuren. Als ik de regels van de consumentenbond volg, dan heb je dus al toestemming gegeven want je hebt betaald. Je mag hem dan terugsturen. Leuke truc! Dit is de omgekeerde wereld. Ze zullen je eerst moeten vragen en dan, als je betaalt hebt krijg je hem toegestuurd. Dit is ‘koppelverkoop’, hoogst onsmakelijk.

  • Philip op 17 juni 2013 om 18:53

    Hoezo geen officiele uitgifte, deze staat in het postzegeluitgiften eerst helft 2013. Op de site van Collectclub.
    Er staat bij 22 april 3D zilveren postzegel 1 zegel aangetekend(gegomd).
    Dus hierme geeft Postnl aan dat dit een officiele uitgifte is. De NVPH en Postnl moeten niet zeuren en deze zegel gewoon erkennen.Dat geld ook voor DAVO voor het opnemen in de supplementen Nederland 2013.Een betere communicatie over deze zegel was wel op zijn plaats geweest.

  • Gerko op 17 juni 2013 om 19:44

    De Collectclub maakt hier volgens mij gebruik van de zgn. “negatieve optie”. (Je moet zelf actie ondernemen om weer van iets ongevraaagds af te komen) en dat is verboden ! Het wordt steeds gekker !

  • paul op 17 juni 2013 om 22:33

    Een oplossing die veel werk en tijd vergt, en verzendkosten:
    Zegel terugsturen, abonnement CC opzeggen, en daarna alleen maar dat wat je echt wilt verzamelen kopen in hun online-winkel?

  • aadb op 17 juni 2013 om 23:35

    @wat een drukte om een zegeltje van 7,70 gewoon retour zenden en later spijt hebben dat je dat gedaan hebt .
    Het is toch een pracht zegel onze oude koningin en onze nieuwe koning zo,n zegels verdiend toch een plaatsje in je album en vergeet niet dit zegel betaald zich na gebruikt weer makkelijk terug u weet wel waarom !!

  • Pieter op 18 juni 2013 om 09:06

    Kunnen ze met de winst mooi allerlei verliezen dempen. Of een leuk gebaar maken: de guldenspostzegels tóch gewoon nog geldig houden… ;-)

  • JHA op 18 juni 2013 om 09:38

    @AadB
    Hoe betaalt deze zegel zich na gebruikt weer terug? Wordt er zomaar euro 7,70 op mijn rekening gestort?
    Ik weet inderdaad niet waarom!!

  • aadb op 18 juni 2013 om 10:49

    JHA de techniek om zegels te stempelen schijnt het vaak af te laten weten ,dan speelt ook mee dat de zilveren folie niet echt gediend is van stempel inkt de hechting is miniem tot niet .

  • aadb op 18 juni 2013 om 10:54

    Stelling van de dag:
    Als de nieuw uitgegeven postzegels slechts 1 jaar geldig waren zou ik direct stoppen met verzamelen van postfrisse zegels .
    Ik ben benieuwd wat deze stelling bij u oproept .

  • willem hogendoorn op 18 juni 2013 om 11:59

    @ Aad: Mijn reactie weet je natuurlijk al. Ik verzamel uitsluitend thematisch en laat me niet gek maken door het aantal nieuwe uitgiften of de geldigheidsduur.

  • JHA op 18 juni 2013 om 15:26

    @AadB
    Deze “steling” is al heel oud. Vroeger, d.w.z. tot midden tachtiger jaren waren we niets anders gewend. Dus, … terug naar oude tijden. Als de postbode tenminste het verschil kan ondewrscheiden tussen geldige en ongeldige postzegels. tot op heden ontbreekt het hem (of haar) veelal van deze kennis!!

  • tom op 18 juni 2013 om 15:38

    Vroeger werd dit soort rotzooi alleen uitgegeven in landen als Fujeira, Mali, Niger etc., maar du ook in onze eigen bananenrepubliek!

  • JHA op 18 juni 2013 om 17:34

    @Tom
    Wat is er nu mis met een banaan??
    1 kg kost slechts euro 0,99!!!

  • aadb op 18 juni 2013 om 23:00

    Rotzooi kom kom zeg zien er schitterend uit en zijn duidelijk hebbezegels die aanspreken .Tsja en als grote onderneming mag je toch wel wat eurootjes verdienen anders vallen er nog meer ontslagen .Met de aankoop van dit soort zegels steun je een goed doel werkgelegenheid en wie wil dat nu niet in een tijd van crises .Lachzak Rutte heeft gelijk uitgeven die euro,s laten rollen dat spul kope kope kope en wanneer het tegen zit kan je het spul weer kwijt aan de plakbrigades, die na 1 november zitten te springen op deze handel .Nee of eigenlijk ja Postnl is goed bezig ongevraagde zegels opsturen een geweldige service de euro,s automatisch innen hoe makkelijk kan het zijn en als extraatje kan het spul zonder enige kosten retour tsja wat wil een mens nog meer, o ja de afgeschreven euro,s terugkrijgen wanneer ze niet gewenst zijn hoe ze dat gaan doen !!!Wellicht zal iemand van Postnl dit lezen en ons opheldering geven over deze service.

  • David Berkhout op 19 juni 2013 om 09:02

    @AADB
    Tuurlijk mag je als grote onderneming geld verdienen, maar als grote (en kleine) onderneming mag je je ook gewoon aan de wet houden.

    Leuke zegeltjes of niet, zoals gezegd, dit is inderdaad koppelverkoop, en bij wet verboden en strafbaar.

  • paul op 19 juni 2013 om 09:16

    Ik heb nog maar eens naar het ontwerp gekeken: ik vind het geen mooie zegel.

  • aadb op 19 juni 2013 om 11:40

    David @het enige wat je moet doen is terug sturen en ja dat wordt steeds lastiger want er verdwijnen nog eens een paar duizend postbussen .Een goed idee lijkt mij om het zegel persoonlijk in Groningen af te leveren een leuk dagje uit en Groningen is een geweldig leuke stad .Alleen is nog de vraag hoe je de euro,s terug krijgt maar ook hier zal wel een antwoord op komen immers dit blog wordt ook door Postnl bekeken ze doen daar soms hun voordeel mee zie bepaalde uitspraken in het kort geding dat heeft plaatsgevonden een tijdje terug . Ik zou zeggen kop op en neem de zware beslissing houden of niet aan u de keuze en gelukkig kan dat nog .En aan Postnl de vraag wanneer komen de volgende ongevraagde zegels weer binnen ik verheug mij er al op !!??

  • Marc37 op 19 juni 2013 om 13:32

    AadB., lekker sarcastisch bezig.(zie laatste regel.) Dus u moet de humor ervan inzien. Anders kom je er niet.

  • J.S. op 19 juni 2013 om 14:02

    Het is gewoon een farce om een onderscheid te maken tussen postzegels en postzegels, want dat is wat er hier gebeurt. Alle postzegels die door en via PostNL op de markt komen, dus ook de persoonlijke postzegels die iedereen via de website van de Collectclub bij Lijnco kan bestellen zijn gewoon ECHTE postzegels. Dat geldt ook voor de diverse postzegels die (gedrukt door JESP) door bepaalde bedrijven worden uitgegeven, zoals Jan Linders, PSV etc. etc.

    Het wordt de hoogste tijd dat met name de NVPH en de KNBF de oogkleppen afdoen en gewoon erkennen dat dit gewoon postzegels zijn. Het volstrekt kunstmatige criterium van algemene verkrijgbaarheid is daarbij inmiddels ook volstrekt onzinnig geworden. Immers wat is gemakkelijker verkrijgbaar: een blokje Mooi Nederland uit een gehucht op 200 km. afstand of een velletje postzegels van een supermarktketen met 200 vestigingen?

    Door het huidige door NVPH en KNBF gepropageerde (wan)beleid worden heel veel verzamelaars afgehouden van en blijven zij verstoken van een zeer groot aantal interessante uitgiften en varianten, waarvan er inmiddels ook veel al zeer schaars zijn.

    Conclusie: een postzegel is een postzegel als je er een brief of poststuk mee kunt frankeren en daarmee is m.i. de kous (helemaal) af! Voor de fijnproevers wil ik nog wel wijzen op een verschil met frankeerstroken waar je ook mee kunt frankeren, doch die alleen op de dag van datering geldig zijn voor frankering vanuit het uitgiftepunt van de betreffende strook.

    Klik op de link bij deze reactie en vindt een zeer groot aantal persoonlijke postzegels, waarvan het grootste deel (met name ook gerelateerd aan het zegeltype) in geen enkele catalogus tot dusverre terug te vinden is.

  • Piet van der Aa op 19 juni 2013 om 14:44

    Op het moment dat ik dit lees ben ik op vakantie. Wanneer ik dan terugkom, hoop ik niet dat ze me deze rotzooi hebben aangesmeerd. Ik ga nu dubbel letten op mijn bankafrekening en zodra ik een afschrijving zie van € 7,70 van de collectclub geef ik mijn bank opdracht deze incasso terug te boeken. Iedereen die deze zegel ongevraagd krijgt zou deze moeten houden en de automatische incasso- opdracht terug laten boeken. Hoe meer mensen dat doen des te sneller zullen ze het in het vervolg wel laten om zo’n truc nog eens te herhalen.

  • David Berkhout op 19 juni 2013 om 15:46

    @Piet van der AA

    Inderdaad de incasso laten storneren. U mag het product terugsturen, maar mag het ook houden en beschouwen als een ongevraagd cadeau van PostNL. Zo is het in de wet gespecificeerd:

    http://www.consuwijzer.nl/thema/ongevraagde-toezending

    ” Hebt u niet om het product gevraagd? Of hebt u geen toestemming gegeven aan het bedrijf om het product op te sturen? Bijvoorbeeld via de telefoon of door een bon op te sturen? Dan bent u niet verplicht om voor het product te betalen. ”

    ” U mag het product houden, als u dat wilt. Wilt u het toch terugsturen, dan moet het bedrijf de kosten hiervoor betalen. “

  • aadb op 19 juni 2013 om 16:16

    @(Door het huidige door NVPH en KNBF gepropageerde (wan)beleid worden heel veel verzamelaars afgehouden van en blijven zij verstoken van een zeer groot aantal interessante uitgiften en varianten, waarvan er inmiddels ook veel al zeer schaars zijn.) Gelukkig is er nog postman600 die u wil helpen om dit schaarse spul aan te schaffen .We zijn weer waar we een aantal jaren geleden zijn gestopt men roept dat de NVPH en de Verzamelaars vereniging verantwoordelijk zijn voor de toestand in postzegelland .Echter het is een ieder vrij om het te doen zoals men zelf denkt dat het goed is .Het blijft bijvoorbeeld een raadsel waarom de club der persoonlijkezegelverzamelaars nog niet in staat blijkt een catalogus in welke vorm dan ook het leven te laten zien
    Aan Piet van der AA fijn toch dat deze zegels niet in de NVPH catalogus worden opgenomen alleen in een eventuele persoonlijk catalogus een heel ander geluid waarin doordringt dat men niet alles hoeft op te nemen en dat is op forum wel eens anders geweest . Zoals JS aangeeft dat het gewoon postzegels zijn die je eventueel kan gebruiken en zolang je geen meer prijs betaald lijkt het toch een eerlijke zaak .Het wordt tijd dat Postnl eens komt met een duidelijke verklaring over de ins en outs van deze ongevraagde service.Ik kan mij ook voorstellen dat men van het zonnetje geniet maar de stemming wordt steeds grimmiger en voor je het weet vliegen de tanden in het rond en kunnen we ons verheugen op ongetande versies van deze prachtig uitgevoerde zegels .

  • J.S. op 19 juni 2013 om 16:44

    @ AADB
    Er is nog een andere website waar je heel veel informatie over persoonlijke postzegels, uitgesplitst naar zegeltype, kunt vinden te weten: http://www.galeoptix.nl/fila/ned/nl_pers.htm Op de website bij mijn reactie vind je echter ook de meeste recente typen al vermeld, terwijl die op deze website nog (deels) ontbreken.

    Een catalogus met daarin alle relevante persoonlijke postzegels verwerkt zal er zeker komen. Dat is echter een aardige klus, zeker voor mensen die niet beroepsmatig doende zijn in de postzegelhandel/filatelie. De catalogus van de NVPH over (wat zij verstaan onder) persoonlijke postzegels heeft ook niet meer dan 9 jaren op zich laten wachten. Ofschoon er geen enkele echte persoonlijke postzegel in staat is het voor de verzamelaars van persoonlijke postzegels wel een bevestiging van de relevantie van het verzamelgebied. Ook de NVPH en de KNBF kunnen daar niet omheen.

    Het maken van onderscheid tussen de in de genoemde catalogus opgenomen zegels en de overige persoonlijke zegels, die volstrekt onterecht worden genegeerd is op lange termijn door deze clubs absoluut niet vol te houden.

  • HBrieffies op 19 juni 2013 om 17:37

    Wie of wie heeft reeds een exemplaar ontvangen? Ik geloof niet dat de ‘Collectclub-afdeling’ van PostNL zo stompzinnig handelt dat er duizenden aan euro’s wordt verspild aan een ‘actie’, waaraan ze feitelijk dus niks kunnen terugverdienen: misschien alleen een grotere teleurstelling onder de verzamelaars.

  • aadb op 19 juni 2013 om 22:24

    @JS het heeft weinig zin om de discussie weer op te starten alles is gezegd en geschreven de belangen van de meerderheid van de NVPH leden ligt niet in de persoonlijke zegels Er zijn wat uitzonderingen maar deze handelaren volgen de PP catalogus met daarin alle door postnl uitgegeven z.g persoonlijke zegels .De prijzen van de z.g persoonlijke zegels halen bij lange na niet meer de [prijs die ze voor uitgave van het boekwerkje deden Daarom zou een handboek over de PP beter zijn waarin alle type,de revue passeren en de markt zijn werk kan doen .Dat een en ander een aardige klus is zal ik niet ontkennen maar ook de NVPH heeft geen beroepskrachten in dienst die het varkentje wel even zullen wassen .Het is een lastige en moeilijke materie waarin info niet altijd voorhanden is en men altijd achter de feiten aanloopt .Postnl geeft bijna niets prijs van zijn handel en wandel met PP dus wat dat betreft moet alles door een aantal vrijwilligers gedaan worden en waar vind je die nog tegenwoordig.De handel probeert te overleven en is gewikkeld in zaken met wel of niet geldige postzegels dat heeft prioriteit en het uitgeven van een catalogus zo als de PP verzamelaar hem wil hebben staat op de laatste plaats of helemaal niet op het programma .Het zal voorlopig blijven bij een 2de editie maar verwacht deze dit jaar zeker niet .

  • Pieter op 19 juni 2013 om 22:52

    @ AADB
    Werkt u voor PostNl of voor een filatelistische belangenvereniging die de banden met tante Pos goed moet houden?
    Dit soort akties van PostNl verpesten de hobby. Ik doe er al lang niet meer aan mee…

  • René van Dijk op 19 juni 2013 om 23:08

    Wat denken jullie … blijft deze zilveren zegel wel mooi of ziet ie er over een paar jaar net zo aangeslagen uit als zijn voorganger van ƒ 12,75 ?

  • aadb op 19 juni 2013 om 23:42

    @Tsja René misschien handig om de 12,75 weg te plakken voor 1 november dan heb je dat probleem in ieder geval niet meer .En Pieter ja ik ben onbetaald ingehuurd en schrijf stukjes die soms wel en soms niet begrepen worden .Mijn stukjes kan je in ieder geval zonder extra kosten meermalen gebruiken zoals ook de zilveren zegels meer malen gebruikt kunnen worden mede omdat de verwerking van deze zegels aller belabberd is .

  • Lars op 6 augustus 2013 om 07:48

    Ik heb de zegel vorige week ontvangen. Wat raden jullie me aan? Terugsturen of bewaren? (en laten verkleuren…)
    Ik moet de zegel anders uiterlijk morgen terugsturen.
    Ik heb helaas automaticsh incasso. Ik kon dat online via de collect club website niet veranderen naar acceptgiro.

  • Pieter op 23 september 2013 om 19:49

    Is er eigenlijk ooit een officiele klacht bij de consumentenbond ingediend tegen dit soort praktijken?

  • Marc Van den Oord op 23 januari 2014 om 08:37

    Ik heb deze uitgave ontvangen en ik moet zeggen dat ik het een mooie zegel vind. Volgens mij staat deze wel in de DVD 2014 in het jaar 2014 gedefinieerd maar zeker weten doe ik het niet!

  • JHA op 23 januari 2014 om 09:57

    De vraag zal wel aantrekken, aangezien DAVO deze zegel in de supplementen heeft opgenomen.

  • aadb op 23 januari 2014 om 10:14

    Tsja en nu het gebruik ervan nog ,dat men het een mooie zegel vind kan ik mij voorstellen echter het praktische gebruik is een ware crime .
    Je zou maar een aantal aangetekende poststukken willen versturen .Een bewijs dat het om de knikkers gaat en duidelijk niet om het gebruik !

  • JHA op 23 januari 2014 om 11:00

    Het gebruik vsan deze zegel levert “dus” geen enkel probleem op.
    Ik snap de moeilijkheid “dus”niet.
    ZalHet totaalbedrag van nog verrekenbare verliezen bedraagt thans € 583 540. Het is opgebouwd uit nog verrekenbare verliezen uit het verleden plus het (eventuele) vastgestelde verlies van dit boekjaar.
    Zal wel aan mij liggen dan. Ik heb er in ieder geval geen problemen mee.

  • aadb op 23 januari 2014 om 11:12

    JHA dus als u 10 aangetekende wil versturen en het zegel uit de plastic verpakking wil halen levert dat geen problemen op !!!!!! Niet 1 zegel is onbeschadigd op een poststuk te krijgen en dan hebben we het nog niet gehad over de verwerking van het stuk .Vaak afgeleverd met de meest smerige stempels die je er op kan krijgen .De stempelinkt hecht immers niet aan zegel dus een grote klieder boel .Maar goed uw ervaring zal anders zijn ik zie daar graag voorbeelden van een fotootje met een perfect stuk wordt zeer gewaardeerd
    de afbeelding kan naar aadbeglinger729@hotmail.com ik ben benieuwd .

  • Lars op 24 januari 2014 om 18:03

    Aad, Ik hoop dat je een goede spamfilter hebt.

Schrijf een reactie

(registratie is niet nodig)